lördag, juli 02, 2016

Fint med mattor


Tidigare har jag aldrig varit ett stort fan av mattor i vårt hus. Främst då jag inte gillade färgen på vårt gamla golv och tyckte att alla mattor såg så trista ut på det golvet. Nu med det nya ljusa ekgolvet vill jag leka med lite mattor. Om man nu kan kalla de här enkla mattorna för att leka. Men jag är supernöjd hittills! 

Vardagsrummet (ovan) - en matta vid soffan: Ikea Lohals 200x300 cm. Här ville jag ha lite naturfärg tillsammans med den ljusa soffan. Den här mattan känns behaglig under fötterna. Och tar fint upp naturfärgerna i vårt hem utan att ta över.


Matta i köket (ovan): Ikea Morum 80x200 cm. Lätt att dammsuga vilket är viktigt i köket. Passar så fint med vår köksö samt med golvet. Mattan är lite mörkare i verkligheten än vad den ser ut på bilderna.


Dörrmatta i vardagsrummet: Ica Home 50x80 cm. Här får ni dagens tips! En dörrmatta i jättefin grå/naturfärg och till ett superpris. Jättenöjd med de här mattorna och har redan varit och köpt några till min syster som vill ha likadana. :-) 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar