torsdag, januari 23, 2014

Solstrålar och kul läsning


Igår fick vi njuta av solstrålar så jag drog fram mina favoritsolglasögon från Ray Ban.  


Jag tackar för varje solstråle jag kan få, men märker att huden blir krispigt torr under vintern. Se bara på bilden nedan där min hand ser ut att tillhöra en 90-åring! Jag tvättar händerna konstant tack vare alla blöjbyten och är också lite nojig för alla sjukdomar när jag går hemifrån. Har ni några bra tips på en handkräm som är riktigt effektiv?


Förresten, jag satt precis och läste en kul artikel om hur man kan låta sig inspireras av människor med riktig känsla för stil. Alltså, inte bara sådana som har den dyraste designerväskan eller de senaste skorna för då är det ju enkelt att få till en eftertraktad look. Utan de människor som alltid lyckas skapa detaljer och addera något i sin outfit och uppenbarelse som får dig att känna "wow". Och så tänkte jag på hur jag kan inspireras av en oväntad färg på en läppstift en väninna valt, eller en mönstrad sjal hon valt att ta på sig den dagen. Olika detaljer som jag kanske inte hade kommit på och som gör hela outfiten mer intressant. 
Här finns kul läsning i alla fall! The 7 Habits of Highly Stylish People

Solglasögon Ray Ban (jag har mellanstorleken) // Armband See by Chloé // Väska Marc by Marc Jacobs // Skor Karen Millen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar