söndag, april 20, 2014

Dop i de tusen sjöarnas land


Jag sitter hemma i Sverige nu efter 1,5 vecka i Finland med dopfestligheter och påskfirande. Magen liknar en ballong så jag vet inte när jag nästa gång vågar visa mig på bild. ;-) Husmanskost, hemmagjorda godsaker, familjeliv, skratt i nya badhuset, härliga stunder, berättelser för Storebror om hur livet såg ut förr i tiden ute på landet. Ett besök till den plats bakom min mormor och morfars hus där jag lekte som liten. En titt på verktygen på min bortgångna morfars arbetsplats i ladugården. Storebror frågade: "Varför tog inte gammelmorfar med sig sina verktyg?". Ja, vi berättade att det finns nya verktyg och leksaker i den plats där han är nu.

Hoppas att ni alla haft ett riktigt härligt påskfirande och en bra helg. Stor kram.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar