tisdag, april 08, 2014

Hemma igen

Nyss hemkommen från London! Trodde jag skulle hinna lägga ut några bilder på bloggen under helgen när vi väl var där, men nope. Varje gång vi kom till hotellet för att vila en stund och för att göra oss i ordning inför nästa programpunkt, så var jag helt enkelt tvungen att sätta upp fötterna på sängen och kanske somna en stund. En småbarnsmamma som får lite egen tid - ja då försöker man ju använda varje lediga sekund till att sova! 

Det blev långa dagar med mycket promenader, och sena kvällar när vi var ute och åt med vänner. 
Här kommer det några bilder - enjoy!


I lördags när vi anlände sken solen och det var riktigt vårfint. I söndags och måndags regnade det istället, men vi lät det inte förstöra humöret då vi ändå skulle gå runt i affärer, caféer och restauranger för det mesta. Vi har varit i London ganska många gånger och kände inget behov av att se på sevärdheter. Den här gången bodde vi på Radisson Blu Edwardian som låg några t-banastationer från Oxford Circus Station, och jag tyckte att hotellet var fräscht och på behagligt avstånd från shoppingen och restaurangerna. 
  
  
Selfridges skoavdelning är helt insane och jag älskar att gå runt där och drömma om en massa vackert.


I fredags var vi ute och åt med vännerna. På vägen till restaurangen tog vi en taxi och strax efter att vi satt oss i bilen frågade chauffören ifall vi hade hört om "The singing taxi driver". Det var nämligen han som var det, och så började han sjunga i sin mikrofon och satte igång discobelysning inne i bilen. Gissa om vi sjöng med!

 Efter middagen tog vi en tuk tuk tur till Mayfair Hotel Bar som är ett av våra favoritställen. Killarna som cyklade spelade hög musik i sina högtalare, folk runtomkring skrattade med oss och vi njöt av den vackra miljön och vårkvällen. 


Jag återkommer med lite fler bilder från resan men nu måste jag gå och sova innan jag tuppar av! Godnatt! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar