torsdag, mars 13, 2014

Billy som garderob


Häromdagen när jag visade bilder från vår Pax-garderob nämnde jag att jag har en liten walk-in-closet där jag förvarar skor, väskor och lite mer kläder. Här kommer bilder från det lilla rummet som är ca 120 x 180 cm stort och som tidigare hade en klädstång och några hyllor ovanför, och där vi kastade in jackor, lakan, handdukar mm., grejer som numera flyttat ut. In flyttade mina glansiga saker. Då rummet inte är så stort så var det en utmaning att hitta något som skulle passa i måtten och för ändamålet och samtidigt inte blev för dyrt. Vi bestämde oss för en Billy bokhylla med glashyllor som vi ställde in längst in mot väggen, och satte in en klädstång längre ner där jag kunde hänga tröjor, kavajer, västar och kjolar. 



Till höger satte vi upp Lack-hyllor vars mellanrum bestämdes utifrån höjden på de olika skorna.


 Nu tänkte jag gå ut och njuta av vädret tillsammans med barnen då Storebror är hemma och är lite snorig.  

Hoppas ni alla har haft en härlig morgon i solen!



2 kommentarer:

  1. Så fint! Men var hittade du en klädstång som passar i Billy-hyllan? Jag vill göra exakt likadant hemma..

    Isabella

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det är en vanlig klädstång från Ikea som vi borrade hål för. Tror det är en tidigare modell av "Komplement" som finns för PAX-garderoberna.

      Radera