tisdag, mars 04, 2014

Söndagsoutfit och vårnyheter


Fuskpäls Storets // Polotröja Karen Millen // Byxor H&M (liknande här) // Sneakers H&M

Idag är det redan tisdag och dagarna rullar förbi så fort att jag känner att jag inte hinner med någonting! Såhär var jag klädd i söndags när jag var en sväng på stan. Vi skulle ta kort på min outfit med de nya sneakers från H&M då jag upptäckte att jag inte hade med mig någon handväska, något som är en av de viktigaste accessoarerna. Hehe, med en bebis och en relativt liten barnvagn så är en rymlig skötväska den viktigaste accessoaren istället och när jag skulle hemifrån så var jag helt upptagen med att packa ner allt till Lillebror och glömde min egen väska. Jag använder en skötväska i skinn från Bugaboo som jag köpte som ny via Blocket när jag låg på BB och skulle föda Storebror. På alla platser hittar jag nog ett sätt att shoppa. ;-)

I söndags gick jag runt och drömde om vårnyheter som börjat fylla butikerna, och hittade en hel del snyggt på bland annat Zara som jag tycker blir bättre och bättre på sitt sortiment. Pastellfärgerna, skinndetaljerna, snygga kavajer, kort korta kjolar, sköna skor och randiga toppar, ja många av dem skulle jag gärna uppdatera vårgarderoben med. Här finns några saker som finns på önskelistan just nu.

Blazer Zara
Kjol Zara (är egentligen ute efter en kort skinnkjol men tycker den här är riktigt snygg)
Solglasögon Ray Ban (ett par nya Ray Bans med färgade glas finns på önskelistan)
Ankelboots Zara (så himla coola och liknar stilmässigt skorna från Balenciaga och från Chanel som bland annat en av mina favoritbloggeskor Aimee Song på Songofstyle har)

Vilka saker har du just nu högst upp på önskelistan?


2 kommentarer:

  1. Jag har blivit helt besatt av Carolina Herreras maxikjol – den är ”lite” för dyr så jag letar febrilt efter något liknande.

    http://www.carolinaherrera.com/ch/en/collection/spring-2014-women/look/35

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åååh vilken snygg kjol! Ser jag något liknande så hojtar jag till! T ex Asos och French Connection kan få liknande, de har ju ofta stormönstrade plagg som är lite mer plånboksvänliga. Där fanns det dock inga liknande just nu. Kjolen är en riktig statement piece!

      Radera