måndag, augusti 18, 2014

En helg i Dalarna


Glad måndag! Hoppas att er vecka har börjat bra. I helgen var vi i Dalarna, i Tällberg, och firade en 35-åring. Det var första gången för mig i Tällberg och egentligen i hela Dalarna om man inte räknar med några enstaka stopp tidigare på vägen norrut. Vilken idyll, vilka vackra och välskötta hus, vilken lugn och ro. Inte undra på att många konstnärer och författare sökt sin inspiration just kring Siljan.


Finska influenser på gatunamnen. ;-) En direktöversättning från finska "Peruskatu" (med lite annan stavning) skulle vara "Standardgatan". 



Min vackra väninna på omslaget av Siljan-tidningen!


Vem hade trott att jag kunde spela näverlur - inte ens jag själv! Tydligen var tekniken densamma som för althorn som jag spelat i 15 år under min uppväxt. En rolig avslutning på festen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar