tisdag, september 09, 2014

Ny video från vår resa till Thailand



Många håller på att planera en resa i vinter, och några kanske ska åka till Thailand och vill ha tips. Jag gjorde en kort video från vår resa till Khao Lak i Thailand. Ni som följt mig ett tag vet att vi var i Thailand i fyra veckor i maj, varav den första veckan i Phuket vilket inte riktigt var vår grej, och tre veckor i det lugna, vackra Khao Lak. Jag har fått frågor om var vi bodde under vår resa. I Khao Lak bodde vi på ett lyxigt hotell som heter The Sands by Katathani. Det är ett snyggt designhotell som bara är några år gammalt och är anpassat både till vuxna och till barn, med separata pooler (åh den sköna lugna atmosfären vid vuxenpoolen!), träningslokal, nästintill ett helt dagis där barnen kan roa sig samt en strand precis vid hotellet. Och flera restauranger med god mat. I videon får ni en känsla för hotellområdet som vi bara älskade och starkt rekommenderar för alla som vill ha en lugn oas med vackra vyer, god service, välskött område, fina moderna rum och snygga detaljer.

I arkivet under maj och i början av juni hittar ni bilder från vår resa i våras!
Jag skrev också ett längre inlägg med tips inför en Thailandsresa med små barn som är en låååång lista på saker man ska tänka på och packa med sig om man vill vara säker på att ha allt som behövs, eller som inspiration inför en resa. Vi hade faktiskt med oss nästan allt från listan (inte flytvästar då vi inte planerade några båtturer) och var väldigt nöjda så då jag alltid vill vara säker på att ha sakerna till hands.

Om ni planerar en resa till Thailand och vill ha tips, tveka inte att ställa frågor till mig, antingen via kommentarsfältet nedan eller via mail på lifeofluxonen@gmail.com.

Vad jag längtar tillbaka när jag tittar på alla bilder och videos från resan!

_________________

A short video from our four weeks long trip to Khao Lak in Thailand in May 2014.



2 kommentarer:

  1. Om ett par veckor ligger jag på stranden i Khao Lak!☺

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad härligt det låter! Njut njut njut!! :-)

      Radera