måndag, december 22, 2014

God jul och gott nytt år!


Nu är det dags för mig att ta lite semester med familj och vänner. Det här året firar vi i Finland. Det var tre år sen sist och för mig känns det som en riktig jul först när jag är därhemma, där jag växte upp. I vår skog där vi brukar hämta granen, med mammas julgröt och skinka, med mormors köttgryta, med ett tv-program på julaftons morgon där tomten tar emot samtal från barn som får sjunga eller berätta något för honom (och han pratar såklart finska, för ni visste väl att tomten kommer från Finland?). Extra roligt den här gången blir det eftersom Storebror under hösten har börjat prata finska, och kommer för första gången att kunna prata med sina jämnåriga tvillingkusiner där. Tidigare har han babblat på på svenska, och de andra har pratat finska tillbaka. Spännande att se hur det går! Och Lillebror kommer att få träffa jultomten för första gången. Och jag då - jag tänker proppa i mig glögg och julgodis och kålrotslåda och morotslåda och finska stjärntårtor, och rulla mig in i säng på kvällarna. Och kanske läsa en bok. Stora planer.

Jag vill skicka en stor och varm julkram till er alla, mina kära läsare! Tack för att ni följt mig under det gångna året! Nya planer och nya påhitt nästa år. ;-) 

Njut av ledigheten. 
God Jul och Gott Nytt År till er alla! 

//Knitted Jumper Dress Asos//Necklace Edblad//Watch Michael Kors//Bracelet Marc by Marc Jacobs//Bag Chanel//



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar