måndag, februari 10, 2014

Frågor frågor frågor


Den här helgen var grå och regnig, men vi lät inte det förstöra humöret. Vi firade en 40-åring i lördags kväll och en 4-åring (till!) igår. 

Just nu funderar Storebror mycket på ålder och på att åldras. I lördags tog han upp frågan om liv och död. 
"Visst orkar inte kroppen hur länge som helst? När man är jättegammal så orkar inte kroppen längre. Jag som är liten, min kropp orkar jättelänge till. Mamma och pappa, ni finns med mig också ganska länge till. Farfar som är äldre än ni, hans kropp kommer inte att orka lika länge."

Ja, i hans ålder verkar en hel del frågor väckas och som förälder önskar man att "min lilla bebis, kan inte du bara vara liten, en stund till". Nåja, han har lovat att jag får leka att han är en bebis ibland.


Och kan ni svara på vem som har trollat bort snön? Det har tydligen Storebror gjort, säger han själv. 
Han hälsar att han ska fundera på att trolla tillbaka den. ;-)


Tröja Karen Millen // Skärp Roberto Cavalli // Jeans Lindex // Regnstövlar Ilse Jacobsen (liknande här på rea!) // Armband Marc by Marc Jacobs


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar