tisdag, februari 11, 2014

Nytt vitrinskåp


Jag har önskat mig detta vitrinskåp från Ikea (modell Norden) till vardagsrummet sedan vi flyttade in, men då Ikea slutade tillverka skåpet för ett par år sedan så bestämde jag mig för att jaga det på Blocket. Jag har sett skåpet ett antal gånger där men nu slog vi till då tidigare ägaren fanns i närheten. Och nu står det på sin plats. 

Varför jag fastnade just för det här skåpet var för att det finns glas även på sidorna så man ser in där. Jag var så glad över att få mer förvaring och över att kunna ställa fram ett gäng glas och porslin, mestadels från Iittala. (Och ja, jag är en sådan där som lämnar kvar lapparna på glasen fram tills att de ramlar av när man diskar.... ;-) ) Vi satte in lampor för att framhäva de föremål som står där. 


Skålar med pärlemoglans från Himla.


Det är första gången jag äger ett vitrinskåp! Har ni bra tips på hur man kan styla innehållet så det blir roligt och spännande? 


Här finns det två liknande skåp som finns att köpa hos Ikea och Mio.


Innan vi satte in skåpet fanns det en fotovägg där som jag nu vill komplettera med bilder på Lillebror, och som vi ska sätta upp någon annanstans i huset. 



2 kommentarer:

  1. Tosi kiva kaappi! Harmi, että sitä ei enää valmisteta...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eikö olekin! Joskus Ikea lopettaa sellaisten tosi kivojen klassisten huonekalujen valmistamisen joiden missaaminen sitten jälkikäteen harmittaa! No onneksi löysimme tämän käytettynä. :-)

      Radera