måndag, februari 17, 2014

Nya garderober


Hej alla härliga! Hoppas att ni haft en rolig helg! Hos oss har det varit fullt upp; dunderförkylning och bygge av garderober på en och samma helg. Igår fick ni som följer mig på Instagram (@luxonen) redan se ovanstående bild på den nya garderoben.

Jag berättade förut att jag drömt om en ny garderobsvägg från Ikea sen länge, för att ersätta det jobbiga Elfa-systemet med trådbackar vi haft i flera år. Vi skulle köpa allt i höstas men hörde då att de skulle lansera ny inredning nu i februari, och bestämde oss för att vänta. Och det var det värt, för de glasdetaljer som Ikeas Pax-serie nu har är jättesnygga! Det känns som att en liten boutique har flyttat in till vårt sovrum!

I lördags nedmonterade vi den gamla garderoben och skjutdörrarna, gjorde inköp av nya på Ikea (vilket min man med svärfar gjorde så att jag slapp åka in med en rinnande näsa och nog lite feber), tog ut alla kläder (vilket jobb och ok, det hade varit smartare att ta ut allting först och sen åka och handla allt det nya men men..), och monterade det mesta under lördagseftermiddagen och fram till kl 03.30 på natten. För såklart började det regna såfort de hade packat allting på ett släp och hoppade in i bilen (det skulle inte regna så de hade inte med sig något att täcka det med) och de flesta förpackningar blev blöta. Nåja, då var vi i alla fall tvungna att packa upp allt på en gång och sätta igång och montera. Vi har under åren utvecklat ett väldigt välfungerande sätt att sätta ihop allting; jag läser manualen, ställer fram skruvar etc till de ställen där de ska vara och min man skruvar och borrar osv. Ni skulle sett hur effektivt vi jobbade fram mot småtimmarna. :-)

Igår höll jag på att ställa in så mycket av grejerna som jag orkade, men mycket står fortfarande i högar och behöver sorteras och ordnas och små detaljer till garderoberna behöver fixas och jag behöver verkligen bli frisk, nu!

Håller ni med, visst vore det synd att täcka denna garderobsvägg med dörrar? Vi tänkte i alla fall testa att ha det så och känns det för rörigt så sätter vi in skjutdörrar.





Det finns en till garderob till vänster som inte kom med på bilden. Ovanför lådorna har vi klädstänger där jag inte hunnit ordna än. Jag får återkomma med fler bilder längre fram när det börjar bli klart. 
Ha en bra måndag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar