onsdag, februari 05, 2014

I mitt badrumsskåp - remover för ögonmakeup


Jag tänkte tipsa om en riktigt bra remover för ögonmakeup. Jag har under åren testat en hel del olika removers, bl a från Lancôme och Biotherm. Men jag har upplevt att de har svidit i mina ögon som är väldigt känsliga. När jag gjorde en ögonfransförlängning för 1,5 år sedan så rekommenderade tjejen som gjorde fransarna att testa "Eye Make-Up Remover" från Refecto Cil. Sedan dess har jag använt bara den. Den är fettfri och svider inte över huvud taget, och den tar bort även kraftig festögonmakeup på ett snabbt och effektivt sätt. Jag använder inte vattenfast mascara numera så jag är inte säker på om den funkar då, men den funkar åtminstone för vattenlöslig mascara. Jag använder den även för att ta bort läppstift.
Removern kostar endast ca 70-80 kronor. Rekommenderas starkt! 

Den verkar användas av många ansiktsterapeuter och det är just hos ansiktsterapeuter på stan jag köpt den hos men den finns även här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar