tisdag, februari 25, 2014

Surprise surprise!

Senaste veckan har varit helt galen, och jag är ledsen att jag inte hunnit skriva något på bloggen! Jag ordnade nämligen en överraskningsfest åt min man som fyllde år i helgen, och samlade ihop kära vänner från både Sverige och Finland. Första gästen anlände redan i fredags (och min man trodde han bara skulle komma och hälsa på oss över helgen efter en jobbresa till Stockholm) och innan dess var det en hel del att förbereda; tajma in handling av mat så att mannen inte skulle märka någonting, laga maten hos och tillsammans med svärföräldrarna, ordna transporter av vänner från flygplatsen, planera och tajma in allting på lördagen så att mannen skulle vara ute på eftermiddagen och när gästerna anlände. Och under veckan hade vi jobbat klart med garderoberna då vi ändå bestämde oss för att sätta in skjutdörrar och jag ville få det klart innan festen (återigen, utan att han skulle misstänka varför det var så bråttom att få klart dem under sena kvällar förra veckan).

Allting föll på sin plats på ett utmärkt sätt och han hade inte anat någonting utan blev riktigt överraskad när han kom hem och "Ja må han leva" startade festen som blev en succé. 
Tack alla vänner för uppvaktningen och för de fina presenterna!


En suverän potatissallad (perfekt för större fester) vars recept du hittar här


Min ormmönstrade kjol från Vila (nu på rea!). 


Resten av helgen spelade vi Afrikas stjärna som Storebror fick av en gäst från Finland. Minnen från barndomen dök upp från de dagar då vi spelade det tillsammans med min syster och kompisar. Till vår glädje var sonen lika entusiastisk över spelet och har lärt sig att lägga upp en strategi kring hur man snabbast kommer ner till Capetown för att få de extra 500 dollar man får när man kommer dit först, och har lärt sig att agera bank och räkna sedlar. Han har också märkt hur det är värt mödan att vara den som förbereder spelet för då kan man placera Afrikas stjärna på en plats man förhoppningsvis kommer ihåg när man sen spelar. :-)


2 kommentarer: