söndag, maj 04, 2014

Next: Khao Lak


Även om jag bara igår berättade om att vi var på Kata Beach i Phuket så hann vi vara där en vecka. Idag reste vi vidare till Khao Lak som vi hade hört var ett lugnare område, vilket passar oss med småbarn bättre.


Vi var helt nöjda med vår utsikt från hotellrummet i Kata Beach.. 


... men utsikten som vi anlände till i Khao Lak är helt makalös! Vi har havet, poolerna och restaurangerna precis utanför.  


Och ni skulle sett Storebrors glädje när han upptäckte att han och Lillebror får ett eget rum som han beskriver som "akvarium". Vi valde ett familjerum där barnen får ett eget litet rum utanför föräldrarnas rum.


Hotellet är ett designhotell som är två år gammalt så allting känns riktigt fräscht.


För er som planerar att resa till Thailand med barn kan vi verkligen rekommendera ett familjerum om hotellet erbjuder det. Och jag måste också nämna taxibolaget och chauffören som vi åkt med, från flyget tidigare och nu från Phuket till Khao Lak, en resa som tog ca 2 timmar. De heter Kids on Board, ett företag som startats av ett svenskt par som såg behovet av moderna bilar med bilbarnstolar som inte var så vanligt i Thailand. Vi har åkt med Kam som kör lugnt och fint, ni kan nå honom genom mail på kam@kids-on-board.com.   


Ah just ja, och jag som inte syns på bilderna... De flesta dagar har jag bara hängt vid poolen eller på stranden i bikini och flip flops, så inga outfitbilder har varit värda att visas. Jag får väl skärpa mig och klä upp mig lite så ni får se både mig och omgivningen... Något som börjar likna en bränna börjar jag åtminstone få. ;-)


2 kommentarer:

  1. Näyttää mahtavalta! Mukavaa lomanjatkoa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kiitos! Hotelli on kyllä aivan huippu! Pitää tänään katsella
      vähän ympärillekin mutta uima-altaat kutsuvat nyt. :-)

      Radera