lördag, maj 03, 2014

Thaliand


Hälsningar från Thailand! Eller från Thaliand, som Storebror säger. Vi är på Kata Beach sen en vecka tillbaka. Det är väldigt varmt och fuktigt här, helt underbart! Jag har inte varit i Thailand sen tidigare, så det är en upplevelse på alla sätt och vis. Vi har mest hängt i hotellområdet då vi vill vara försiktiga med solen och Lillebror (och Storebror såklart också), så när det är som varmast så är en av oss vuxna inne med lillen i hotellrummet. Den andra är ute och simmar med Storebror som håller på att förvandla sig till en fisk (han har ju krafter att förvandla sig till olika saker...). 

Jag beställde solskyddsdressar, hattar och skor till båda killarna från Stingray och de har varit superbra! (Vi har använt deras dressar tidigare till Storebror och är jättenöjda.) Vi slipper smörja in hela kroppen flera gånger om dan. Måste förresten tipsa om solkrämen som vi använder, eller en mousse, som heter Proderm. Den är kladdfri och tar sig in i huden ordentligt och håller hela dagen. Finns att köpa bl a på Stadium fast där har produkten bytt namn till Evy.

Såklart har vi även hunnit njuta av stranden som ligger bara några minuter härifrån. Dock ligger det en vältrafikerad väg mellan stranden och hotellet så jag hänger hellre vid poolen än navigerar med två vagnar bland trafiken.

Imorgon åker vi vidare till Khao Lak - och jag hoppas på fina vyer och lugnare omgivning. Och jag ser fram emot vårt hotell som ligger precis vid stranden!  

Ledsen för att jag uppdaterat så lite här på bloggen, de långa dagarna i solen har gjort att hela familjen somnat tidigt på kvällarna. Vilket i och för sig har varit jättebra då jag börjar känna mig så utvilad. Följ mig gärna på Instagram där jag lägger ut bilder i realtid. Du hittar mig på Instagram med namnet @luxonen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar