tisdag, december 17, 2013

Att lära sig


De tre intensiva veckor som jag haft min blogg har jag insett hur mycket jag har att lära mig. Jag visste att jag behövde lära mig, och det har väl varit en av anledningarna till att jag inte börjat tidigare. För även om jag kontinuerligt törstar efter nya lärdomar så är det ändå läskigt att kasta sig ut och inte kunna allting från början. Jag har fått lära mig själva bloggverktyget, och den nya datorn som jag införskaffade för att verkligen få en knuff till att börja blogga. Jag har mycket att lära mig om fotografering och om kameran som hittills mestadels gått på autoläge. Jag måste bestämma mig hur jag ska sortera de oerhörda mänger av bilder på saker som inspirerar mig och bilder på mig själv (!) som nu samlas i min dator, kamera och mobil. Jag måste komma ihåg att ta fram kameran vid de situationer som berör mig som jag tidigare bara bevarat i minnet. 

Men det svåraste är nog att lära sig hur mycket man ska skriva. Hur mycket jag ska berätta så att det är intressant för dig som läsare men så att jag känner att jag behåller mitt privatliv. Vilka ämnen som jag ska begränsa mig inom. Det jag har bestämt mig för är att jag kommer att följa min magkänsla, och skriver om de saker som inspirerar eller berör mig just vid det tillfället. Och som förhoppningsvis även kan inspirera dig som läsare, på ett eller annat sätt.

Jag inser att jag har påbörjat en resa där jag kommer att lära mig så mycket mer än vad jag kunnat föreställa mig. 

Och det är häftigt.   



Dagens bilder togs utanför min väninnas bil, i blåsten och med två små barn som inte alls tyckte att det här med fotografering av en outfit var så intressant.


Foto: Chantal

Jacka Storets // Halsduk Karen Millen // Tröja Julie Fagerholt // Byxor Karen Millen // Skor CC Skor // Halsband Dyrberg & Kern // Armband Marc by Marc Jacobs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar