onsdag, december 18, 2013

Att vilja tillbringa alla dagar såsom idag


Igår kväll fick jag höra att det gick magsjuka på Storebrors dagis, varpå jag beslutade att han fick ta jullov redan från och med idag. För jag vill inte att någon av oss blir sjuk, inte (ens) inför julen.

Och vilken dag vi haft. Vaknat till att Lillebror lett stort åt sin största idol Storebror. Ätit frukost med en pepparkaksgubbe, fått höra äkta barnskratt när pepparkaksgubben hittat mig i mitt gömställe när vi lekt kurragömma, fått leta efter pepparkaksgubben i samma gömställe där jag hade gömt mig gången innan då han tyckte att det var ett bra ställe att gömma sig i. Och så har vi byggt den högsta av kojor av alla kuddar och täcken och filtar och gossedjur, och sen suttit länge och byggt legolastbilar och dumprar och brandbilar och grävskopor och lyssnat på finsk julmusik.


Och mellan leken sprang jag ut för att hämta ved, inte för att jag fortfarande lärt mig hur kaminen fungerar men för att ta in dem så att de hinner torka tills ikväll.


En dag som denna. Det kommer inte så ofta, och jag måste bara passa på och stanna upp och njuta av denna ledighet jag har som gör det möjligt att leka kurragömma om dagarna.


Hoodie H&M L.O.G.G. (köpte den igår i butik men hittar inte i webbshopen) // Skor Zdar (liknande här) // Tights H&M //Örhängen Snö of Sweden



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar