tisdag, december 10, 2013

Matcha med glasögon


Sånt här kan jag bli glad av. När nagellacket matchar mina nya blåa glasögon. ;-) Jag hade ju inte haft några glasögon på flera år, utan hade gått med linser, vare dag. Hade bara ett par urgamla som jag använde hemma för att kolla på tv, men de hade jag t o m råkat sätta mig på någon gång så de var på bristningsgränsen. Varför hade jag inte köpt nya då? Jag hatar att välja glasögon. Jag tycker att jag passar bara i några, lite fyrkantiga modeller, och jag orkade helt enkelt inte leta efter några passande. När jag för två månader sedan skulle på mammaledighet igen, så insåg jag att jag var tvungen att skaffa några för man är vaken i princip dygnet runt med en bebis i början. Och man måste se. Så hittade jag en modell hos Smart Eyes som jag gillade, och köpte likadana i två färger, mörkblått och rött! Jag som hade tänkt mig säkra färger som svart, silver eller grått, gick och köpte två par i helt andra färger. Men eftersom priset inte var så högt så kan jag faktiskt byta ut dem om några år när jag tröttnat! Nu tycker jag att det är lite roligt att matcha glasögonen med passande kläder.

Det tog mig ca 10 år att gå och köpa nya.. Har ni lika svårt att välja glasögon?

Jag lyckades förresten tajma in hämtning av glasögon till kvällen innan bebisen kom! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar