måndag, december 30, 2013

Nyårsnaglar



Idag har jag förberett mig inför nyårsfirandet med finfina naglar i en glad fuchsiaröd shellacfärg. I många år har jag gjort akrylförstärkning på mina annars icke-hållbara naglar och har då valt ett säkert kort - en fransk manikyr. Men i höst har jag velat leka lite mer och har testat shellac och upplever att naglarna håller sig fina ännu längre. Jag har inte tid eller ork att fixa naglarna på annat vis. Det enda jag behöver göra är att olja naglarna varje kväll med mandelolja som jag köper på Apoteket för ca 50 kr, och lacka om dem ca 3 veckor efter salongbesöket då färgen växt ut något. Jag går på Nagelstudion på Sankt Eriksgatan 57, och besöker Jennifer eller Kristina ca var femte vecka.


Jag har återupptäckt västen som jag köpte i vintras och verkar dra fram den varje dag - perfekt värmare då det inte är alltför kallt ute.


Vi umgicks med en kära vän.


Som Storebror ville leka tjuv och polis med.


Tack Kristina för det snygga jobbet med naglarna!
Nu måste jag bara komma på några kläder till imorgon som matchar med naglarna. :-)


Stockholm visade sin bästa sida i strålande solsken. 


Polotröja Karen Millen // Byxa H&M // Nitskärp Karen Millen (på rea i butik) // Jacka Karen Millen (skynda fynda, på rea i butik för 899 kr (ordinarie 3000 kr) // Päls Monroe World // Skor Uggs // Shellac i färgen Pink Passion

Lillebrors bomullsoverall som tomten kom med är från Polarn och Pyret // Skor Uggs baby



1 kommentar:

  1. Jag har fått några frågor angående naglarna och om de med shellac håller så länge. Jag glömde skriva att jag fortfarande har akrylförstärkning under och sedan en shellac över förstärkningen. På det viset håller sig naglarna fina i 4-5 veckor, och jag behöver endast lacka om med vanlig nagellack en gång efter ca 3 veckor. Smidigt! :-)

    SvaraRadera