tisdag, januari 21, 2014

Barnkalas och en aha-upplevelse


I söndags var vi på ett barnkalas hos en förskolekompis till Storebror. Vi hade inte varit hemma hos familjen tidigare. Kalaset var trevligt och extra roligt blev det tack vare de mängder av inspirerande detaljer som fanns i hemmet! Jag hann fotografera några av dem medans jag förevigade barnens lek.

På nedervåningen hittade man en vägg med min favorittapet - nämligen Cole & Son Woods som jag länge funderat på till vår hall eller till en av väggarna i vardagsrummet. De hade kompletterat väggen med två riktiga björkstammar och en fågelbo! 


I ett av barnens rum fick jag en härlig aha-upplevelse! Lösningen som jag har efterfrågat och behövt i så många år. Ni vet hur solen kan lysa fram mellan mörkläggningsgardiner och väggen? Familjens far hade satt en planka på varsin sida av fönstret, för att hålla gardinen på plats. Han sa att han inte riktigt var klar ännu utan skulle även bygga en kåpa ovanför rullgardinen längst upp. Så enkelt och så smart! Tänk hur detta kan vara lösningen till att få barnen att sova liiiite längre på morgonen på ljusa sommarnätter. We are so doing it!


Storebror och förskolekompisarna lekte och lekte och lekte. När kalaset var slut ville han inte åka hem då han hade sett discokulan och undrade "Men kalaset kan ju inte vara slut än! Vi har inte ens hunnit dansa. Varför finns det discokula annars?"

Så jag lovade att vi skulle fortsätta äta godis och dra på hög musik och dansa när vi kom hem. Vilket vi också gjorde.  

Jag önskar jag hade hunnit fotografera flera detaljer (utan att verka som någon skummis som kommer hem till folk första gången och fotar allt..). Från kalaset tog jag i alla fall med mig en massa energi och inspiration och började planera nya projekt härhemma. Härligt när det händer, eller hur? 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar