torsdag, januari 02, 2014

Ett försök till Hollywood-lockar


Jag har tidigare gjort några tafatta försök till lockar med hjälp av plattången, ni vet sådana där perfekta Hollywood-lockar, utan att lyckas. Ett tag sedan träffade jag en väninna på en fest och hon hade lärt sig att göra precis sådana lockar. När jag idag satt hos min frisör frågade jag hur man gör dem själv, och hon instruerade och tipsade att jag skulle kolla på instruktionsvideos på Youtube. Varför har jag inte tänkt på det tidigare! Jag hittade en video som var jättebra och gjorde ett seriöst försök. Tjejen på videon var duktig på att berätta och visa varje steg. Resultatet blev ok för nu förstod jag tekniken, inte alls perfekt och speciellt på baksidan var det jättesvårt att få till några lockar, men jag lyckades bättre än de tidigare gångerna jag försökt. 


Jag tänker absolut testa det flera gånger och hoppas att jag lyckas utveckla min teknik! 

Vad skönt det var att gå till frisören idag för det var tre månader sedan senaste besöket. Och extra roligt var det eftersom det var första gången för mig utan Lillebror en lite längre stund, så jag fick lite egentid.  

Har ni några bra tips på lockar som man gör med plattång, t ex vilka produkter som är bra för att lockarna ska hålla? Jag vill verkligen lär mig. Berätta gärna i kommentarsfältet! 

//Tröja Karen Millen//


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar