onsdag, januari 08, 2014

Garderobsdrömmar


Jag har drömt om en ny garderobsvägg till sovrummet egentligen sedan vi flyttade in i vårt hus. Det finns en Elfa-förvaring som täcker hela väggen, men den är så opraktisk med trådbackar där kläderna blir fula och hänger utanför. Vi har sedan ett tag tillbaka tittat på Ikeas Pax-serie, men för några månader sedan när vi var hos dem för att planera garderobsväggen så berättade de att det i början av februari skulle laseras en hel del nyheter till just Pax garderobsinredning. Därför bestämde vi oss för att vänta.

Idag åkte jag till Ikea för att höra mig för ifall deras nyheter hade anlänt. De höll på att bygga en utställning som troligtvis skulle bli klar till i helgen, och nyheterna går att köpa från och med den 1 februari. Bl a skulle lådfronterna vara i glas, och de lovade en hel del andra snygga nyheter. Jag väntar med spänning på att få se hur den nya garderobsinredningen kommer att se ut!

I väntan så har jag samlat ihop en moodboard med några inspirerande bilder.


Det som jag anser är viktigt för en bra garderob är:
- Rymliga trälådor
- Upphängning för både kortare och längre plagg
- Goda möjligheter att sortera kläder
- Bra belysning
- Snygga detaljer i glas och gärna spegel
- Vit inredning som låter kläderna glänsa

Skoförvaring är inte lika viktigt i vår garderobsvägg i sovrummet då vi har byggt en annan walk in closet för mina skor och även en del kläder och väskor.

Nu håller jag tummarna för att Ikeas nyheter har varit värt att vänta på!


Bilder från We Heart It och Pinterest 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar